kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Aldrig ensam, aldrig övergiven

Publicerad 2014-02-03 02:14:15 i Poesi,

Natt eller tidig morgon,
Spelar det någon roll?
En första kopp te,
I det stigande ljuset.
Första tåget hem,
Efter en av alla de nätter,
Av äventyr och utforskningar.

Dröm eller verklighet,
Spelar det någon roll?
Tiden lämnar imma på rutorna,
Klockornas visare leker kull.
Ljuset värmer ansiktet,
Metallens kyla mot huden,
Verkar avdomnad och avlägsen.

Liv eller efterliv,
Spelar det någon roll?
Glädjen och den momentana euforin,
Känns äkta.
Trots avsaknaden av liv i tågvagnen,
Så känner jag mig hemma.
Aldrig ensam,
Aldrig övergiven.

(Inspirerad av "First Train Home" av Imogen Heap.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela