kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Oceangravar

Publicerad 2014-02-05 22:40:00 i Poesi,

Glömde att simma,
I motljus med vattenytan som tak,
I vitblekt tyngdlöshet,
Timma efter timma.

Livet reducerat till en sista ljusstrimma,
Bortom känslor, bortom andetag,
Bortom liv, lust och längtan,
Metallisk stumhet och vattenfyllda lungor.
Den blå kylan och strömmarna,
Vaggar mig till ro under min nedstigning.
Gråskalorna tonas upp,
Och jag insluts i en utomvärldslig dimma.

Sjögräset bildar en bädd,
Och dimmorna slukar allt ljus.
Det enda jag vet,
Är att jag inte längre är rädd.

Låt mig blomma,
Låt mig drömma,
Låt mig glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela