kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Persona

Publicerad 2014-02-03 02:08:35 i Poesi,

En själslig självstudie,
Orgier i självömkan;
Mänsklighetens dualitet och avsaknad av logik.

Ett pussel av förnimmelser och impulser,
Omaka stycken som aldrig kan bli kompatibla.
Allting kokar ned mot ett avslut;
Ett avslut, som ingen önskat eller kan acceptera.

För stor och komplex, denna själ,
En kropp ter sig allt för otillräcklig,
För att det ena inte ska börja förtära det andra.

Och havet är kallare än någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela