kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Spöke under solen

Publicerad 2014-02-03 02:12:00 i Poesi,

Likgiltigheten i ditt ansikte är kvävande,
Händer som greppar efter luft,
Samlar damm,
Sanden seglar genom ådrorna.
 
 
Utan självrespekt,
Självbevarelsedrift,
Ett anlete som speglar tusen förluster,
En rygg böjd av tio tusen bördor.
 
 
Hopplösheten förkroppsligad,
Ett spöke av ett liv,
Ett skal av en människa,
En nallebjörn bortglömd under trappan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela