kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Tjälen i själen

Publicerad 2014-02-03 02:13:58 i Poesi,

Lyktor längs bergets krön,
Änglar av vitt som leker i snön.
En längtan bort,
Eoliska harmonier,
Nya horisonter.
Frosten skär igenom,
Växer rosor genom själen.
Stillsamheten tillsammans,
Med den eviga tjälen.
Dagar av mörker bytes ut,
Allt i detta liv lider mot ett slut,
Den eviga grönskan gömmer sig,
Bortom stugans knut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela