kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Vi upphör i natt IV

Publicerad 2014-02-26 22:25:30 i Poesi,

Det vilda växer,
Rankor klättrar upp längs verandan,
Vildvin äter ur husgrunden.
En längtan ut och bort,
Från rotlöshet och enformighet.
Vi lämnar huset bakom oss med ytterdörren öppen,
För att släppa in det vilda ute i snåren.

Tiden leder oss djupare inpå skumtimmarna.
Fotstegen vi lämnar i sanden är det enda som vittnar om vår visit,
Innan det att tidvattnet slickar sina sår och spåren försvinner.
Klockorna lämnade vi på köksbordet,
Skorna står kvar i farstun.
Barfota, tidlösa i en solnedgång som blöder över skymningen.

Skratten pärlar genom vindarna,
Och blandas ut med svartfåglarnas sorglösa konversationer.
Vassen bildar en bädd på stranden,
Och himlens ögon öppnas och vakar natten igenom.
Rödvinet gör oss tunga och unga,
Och sakta sjunger vinden oss till sömns.

Sorglöst, tidlöst, meningslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela