kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Vi upphör i natt

Publicerad 2014-02-17 01:05:51 i Poesi,

Vagga mig till ro vid världens ände,
När jorden slutligen somnar in denna afton så vet vi båda, vi känner det;
Det finns ingen väg tillbaka,
Det finns ingen morgondag,
Allt vi någonsin stått för upphör.
Här.
I natt.

Dimmorna i en krans kring en blödande solnedgång,
Tårfyllda ögon sluts och värmen strömmar från din kropp.
Våra livs igenkalkade timglas försöker hålla kvar sina sista sandkorn.
Havsvindarna försöker sjänka tröst,
Ljuset ger upp sin kamp,
Suckar.
Slocknar.

Den stora sömnen öppnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela