kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Barndomsland

Publicerad 2014-01-27 22:38:00 i Känslor, Poesi,

Med ansiktet ut mot kylan och handlöst utför stup, 
Vakandes med ögon som redan sett allt, 
Och som dömt verkligheten vid första anblick. 

Tvetydigheten i ett andetag, självklarheten i ett stilla regn, 
Det efemära i födsel, det eviga i väder, vind och våg, 
Oceaner har strömmat genom timglas, 
Saltmärkena växer fraktaler längs glasytorna, 
Och blodroserna växer under träden. 

Livlös och drömmande, under träden där vi lekte som barn,
Ett post-nostalgiskt koma, död men drömmandes, 
Bortglömd men drömmandes, i ett limbo mellan gungorna. 

Tångbankerna ramar in den bergsbeklädda horisonten, 
Svartfåglar finner ro bland sina kala träd i skymningen, 
Deras barn lämnas som vittnen om det vittrande, 
Städerna längs kustlinjen, 
Grävlingar, vildvin och glassplitter, 
Och blodroserna växer under fönsterbläcket. 

Skådar världsalltet födas, förökas och förångas, 
Båtar föds från horisonten och välkomnas i havens djup, 
Bryggan våra morföräldrar byggt visar de förlista vägen, 
Genom saltvindar och gråväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela