kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Grundsats

Publicerad 2014-07-02 21:00:45 i Poesi,

Ansiktet kallt och ögon flackande, alla känslor samlade i en liten väska över axeln.
Aftonen var mild med regn och terrasen speglade oss som bleka stjärnor bland stadens myller.
Vi behövde aldrig några ord, jag förde och du följde. Sådana var reglerna. Vår oskrivna grundsats.
Om natten drömde vi oss bortom livet och dansade genom gryningen tills våra kroppar vittrade bort.
Så skör, en ros i den apokalyptiska vinden, förförd och reducerad till aska.
Vi försvann från jorden var natt, tagna av regnen och den sträva beröringen av höstvinden.
Med morgonljuset sprang vi tillbaka mot livet, började gro och grönska.
Raka ryggar, klara ögon och dunkla hjärtan. Ständigt ensamma inför slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela