kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Ljusen från staden når oss inte här

Publicerad 2015-12-02 22:02:21 i Poesi,

Ljusen från staden når oss inte här.
Vi existerar - ibland; vårt eget tomrum mellan varat och intet.
Skuggor som växande svansar i skumrasket bakom oss.
En fot i intet, en vrist; en hand i livet;
En länk mellan ett varande och ett annat;
Två världar med en gemensam puls.

Vi spenderar nog natten under stjärnorna, trots allt;
Är det bara där vi känner oss mindre ensamma?
Det var trots allt här vi föddes;
Nakna och blottade med tusen ögon vakandes från ovan.

Ljusen från staden når oss inte här.
Den sista butiken bommade igen för en livstid sedan.
Och vi planterade rosor i hela staden,
Och gav hela staden liv i värmeljusens flyktiga sken.

Ljusen från staden når oss inte här.
Vi sprangt så långt vi orkade,
Och sträckte oss så långt vi nådde.
Allting på bristningsgräsen;
En osannolikhet, en överdrift inkarnerad.
Och vi planterade vildvin i hela staden, innan vi försvann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela