kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

Vi lovade varann en evighet

Publicerad 2015-05-12 19:45:21 i Poesi,

Vi står stilla - molnen stannar upp,
Floden har dragit sig tillbaka och sandbotten är barlagd.
Vi lovade varann en evighet,
Jag gav dig en sommar, eller två, jag minns inte längre,
Jag borde inte bry mig längre.

Giftet har gjort mitt blod surt och min hjärtmuskel vek,
Jag väljer sömnen över dagen och regnen över skymningen.
Mitt hår har vissnat kring tinningarna och gjort blicken blek,
Min evighet - min dag, min enda dag stannar här.
Sommaren fick glänsa bortom vinterstormarna,
Men allting kan inte sluta som en lek,
Inte när livet står som insats,
Och när höstregnen hotar att reducera oss till ett nätverk,
Av barlagda rötter och brända hjärttrådar.

Sanden byggs upp innanför klockglaset och maskineriet saktar ned,
Livets destruktiva gång har ärrat oss båda,
Men jag måste lämna det bakom mig.

Det är bättre om jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela