kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

181220 - 19:11

Publicerad 2018-12-20 19:16:03 i Tankar,

Vad är det mest fundamentala behov människan har?
Bortom det uppenbara; det, för oss i västvärlden, närmast banala:
Husrum, föda, ni vet, det där.

Behov: Att vara behövd; önskad.
Inte hopp, inte kreativ tillfredsställelse - vilket jag sannolikt skulle argumenterat för om denna fråga skulle ställts mig för ett par år sedan.
Nej.
Att vara, att känna att man spelar roll för någon.
Att någon tänker på en, att någon saknar en.
Att man är viktig för någon.

Även när mycket annat lämnat än, eller har offrats längs vägen;
Så tror jag att detta kvarstår.

Ensamhet skrämmer mig mer än jag kan yttra.

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela