kalejdystopi.blogg.se

Denna bloggs syfte är för mig att ventilera min tankar, känslor och åsikter. Om allmänheten finner nöje i att läsa om mitt innersta jag så står denna blogg till ert förfogande. Men bloggens huvudsakliga målgrupp kommer för alltid att vara jag själv.

190119 - 21:28

Publicerad 2019-01-19 21:31:48 i Poesi,

Svarta linjer växer fram mellan kullerstenarna,
En månstrimma målad i sot,
Tunna, vertikala skiftningar i luften,
Som växer uppåt.

En orenhet, eller en själslig komponent,
En utdöd art eller en försvunnen skatt,
Som flyr tjälen och vintervägarna,
Mot någonting högre, avlägset och annorlunda.

Avund kan skönjas i ögonen hos den ansamlande folkskaran,
Skimrande i ögon som inte ser massan,
Men hur de suktandes blickar norröver,
Och önskar att de kunde gro vingar.

Ögonblicket flyr oss snart och folkströmmen fortsätter,
Trots att alla kan känna att någonting fattas;
Någonting kärt som flytt oss, tillsammans med en momentan dröm;
Om att lyfta mot någonting bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blanksteg

https://soundcloud.com/blanksteg

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela